loading...

Bajramska baklava - budite spremni za nedjelju!

 Sastojci

    15 jaja(10 zumanjka i 5 cela jaja)
    Prst soli
    200ml ulja
    200ml jogurta
    200ml mljeka
    Oko 2 kg ostrog brasna
    1kg putera
    1kg orasi
    Za sirup
    2 i pol kg seqera
    2l vode
    pola kg gustina


 Priprema

    1.

    Zumanjke i cela jaja malo umutite rucno dodajte so,ulje,jogurt,mljeko i uz stalno mjesenje polako dodavajte prosijano brasno i celo vreme mesite dok ne dobijete ljepo srednje meko tjesto koje se ne ljepi za ruke
    2.

    Kad ste umesili testo podjelite ga na 55-60 malih loptica velicine veceh oraha.Poredite loptice u u namastenu tepsiju i malo ih masnim rukama premazite odozgo pokrijte ih vlaznom kuhinjskom krpom kako ne bi uhfatile koricu.Tri loptice ostavite na stranu za kraj one se razvijaju pre rezanja baklave.
    3.

    Ostavite ih da se odmore jedno 30 min. Pa onda pocnite sa razvijanjem kora.Svaku lopticu pobro posipite sa gustinom i razvijajte kore koje trebaju biti toliko tanke da se preko njih moze citati novine.Dok razvijate kore oklagijom s vreme na vreme poprskajte gustinom kako bi se lepo i tanko bez lepenja razvijale velike onoliko koliko vam je velika tepsija(ova moja je bash velika br.60)kore onda treba posusiti onoliko kako bi se mogle drzati u ruke.Posusene kore slozite sa strane kako bi imali mesta da susete naredne koje razvijate.kad ste zavrsili sa razvijanjem(osim one 3 loptice koje ste ostavili za odozgo)uzmite sve kore stavite nad njih tepsiju i isjecite visak(tako cete lakse sloziti baklavu)rastopite puter i nasjeckajte orahe(ovo mozete napraviti i ranije)
    4.

    Sad pocnimo slagati baklavu nauljite dobro tepsiju sa puterom i slozite 5 korica te poprskaje sa 4 zlice putera i tako dok dodjete do 20 kore na kojoj idu pola orasi i opet slazemo 20 kora pri tom svaku pettu poprskamo pa stavimo dr.polovinu oraha i onda i ostale na isti nacin kao prethodne(ja sam imala 60 kora zato sam ih tako podjelila)
    5.

    Sad treba razviti one tri koje smo ostavile na stranu za kraj .Njih Ne treba susiti nego razvijes i stavish preko tepsije i tako sve tri.Odmah nakon shto smo pokrili baklavu sa vlaznim korama narezemo je ,pazlivo posecemo krajeve koje vise, prelijemo sa puterom i pecimo (ja sam je pekla u pekari jer mi je bila bas velika tepsija)pece se oko 3 sata i to stavimo je u prethodno zagrejanoj pecnici na 180C dok ne dobije onako zlatnu boju onda namalimo na 100 oko 1 sat i onda na 70-50C jos oko 2 sata isklucimo rernu i ostavimo je unutra dok se potpuno ne ohladi


    6.

    Drugi dan pripremite sirup stavite seqer i vodu da se kuva kad prokluca stavite pola limuna i kuhajte 10 min na umerenoj vatri skinite sa vatre i ostavite da se hladi 10 min. Pa prelijte baklavu.Ona ce polako upijati sirup.Nadam se da sam bila jasna ako nesto niste dobro razumeli ili sam ja propustila slobodno me pitajte

Preuzeto sa: www.coolinarika.com
Podijelite sa prijateljima:
Za kraj možda Vas ovi oglasi zanimaju:

Nema komentara:

Objavi komentar